After eight kladdkaka




Den här kladdkakan är det godaste jag någonsinn ätit! Jag åt den på Kråkrisets islandshästar när jag var där på första turridningen i sommras. Kolla deras hemsida, HÄR, och åk dit och rid! Det roligaste någonsinn! Världens finaste hästar finns där!
Sista jag gjorde det så la jag på After Eight, gott som bara den!



After Eight Kladdkaka

100 g smör
2,5-3 dl socker
1,5 dl mjöl
1,5 tsk vaniljsocker
5 msk kakao
1 krm salt
10-15 after eight

Sätt på ugnen på 175 grader.
Smält smöret.
Blanda ihop allt och häll i en springform.
Grädda i max 10 minuter.
Lägg på after eighten direkt när du tagit ut kakan, låt smälta och bred ut den sked.
Ät med grädde eller som den är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0