Närproducerat gillar vi

Igår var jag med Lollo på Earth hour mässan i Alvesta, vi shoppade ekoloiskt och närproducerat!
Givetvis var de superengagerade tjejerna från Agnes gårdsmejeri där med sina goda ostar!
Jag ska åka ut till gårdsbutiken i vår, ser fram emot att träffa dem mer och diskutera mat!
I påsarna som fick följa med hem fanns flera läckerheter
Jag slände ihop en sallad med Agatons salladsost med vitlök och oliver -
men jag kan säga att jag snålade med osten,
för den är så rackans god så det måste räcka tills jag kan köpa mer!




















Kommentarer
Postat av: Elin

Är det mycket dyrare att handla sån mat?

2011-03-27 @ 13:00:28
Postat av: Mia

Men Elin, varför skulle det vara dyrare att köpa mat bara för att den är producerad nära? Men ändå, visst kan endel ekoloiska/närproducerade vara dyrare av anledningar som att man inte har så stora produktioner osv, men man får väl fråga sig hur man vill ha landsbyggden eller hela samhället för den delen. Jag betalar gärna mer om jag vet att djuren har mått bra och om maten är fri från kemikalier.

Men eftersom min ekonomi tvingar mej titta på prislappar så kan jag inte alltid köpa det jag önskar, men frågan är många gånger hur man prioriterar - lite mindre kött - lite bättre mat. Kanske.

2011-03-27 @ 22:47:56
URL: http://wigervardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0