Små mirakel och omväxlande makter

Idag åt vi skatter ur frysen, det var en överraskande god broccolisoppa, undra vad jag hade i den? Inte fanns den på min blogg heller fasten jag tror att jag starat upp bloggen när jag gjorde soppan... Men men... Åt micromackor med paprika och tomat till, det är riktigt latmansmat som jag brukade göra när jag bodde själv... men rätt gott ändå!




Jag läste ut Sommardöden idag, fy farao va bra den va! Helt klart en 5:a! Sofia var gullig och lekte med sin fina gungsköldpadda allderles själv så jag fick sitta uppkurad jämte i fotöljen och följa Malin Fors utredning och bita på naglarna. :) (Nä blä) Nu ska jag bara läsa ut Höstoffer så jag kan bli klar med Vårlik innan bokbussen kommer som liemannen och hämtar allt jag vill ha kvar! Men det är ändå bra med bibblan-on-weels!

Idag på förmiddagen så var jag och Sofia ute och kröp. Det var fint väder, soligt, och vi orkade iaf vara ute en stund trots alla förkylningsvirusattaker. Sen gick det bara en liten stund sen ändrade sig väderguden och blev tjurig och bitter och sa -Skulle inte tro att ni ska få njuta av någon vår än inte!
Och jag som hade klätt av hästarna täckerna eller iaf på Tura och Pixi, trode det var vår på riktigt nu.
Men det var bara att springa ut när Roger kom hem och kunde passa gullpluttan och borsta bort snö, torka med fleece och byta ut vårkänslorna mot sammanbitna tänder!




Titta vid Sofias fina fot! Snowdrops!!!


Alla kan väl inte vara glada jämt?



Samma trädgård några timmar senare...

Kommentarer
Postat av: Elin

liemannen.. haha de va kul!!



NU när Sofia är så duktig på att gå så måste ni ju köpa ett par balla dojjor till na!!

2011-03-17 @ 20:30:41
Postat av: Mia

Jo jag vet Elin, men kom du ner till helgen så kan vi fixa det tillsammans! :D

2011-03-18 @ 08:35:55
URL: http://wigervardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0