Wook är näringsrik mat -

- har jag inbillat mej.
Just för att man hettar upp grönsakerna snabbt och tillagningstiden är kort.
Detta är en snabb wook på fläskkilén som blev över från igår.
Vi åt en god wook ikväll hos Mia och Danne också:
Det är trevligt, tycker jag, med rätter som går att variera på tusen sätt!







Wook på 10

Färdiglagat kött i strimlor
1 påse wook grönskar (eller ännu hellre färska)
3 msk oyster sause (finns på thai-hyllan)
1 msk vinäger
1 msk sesamolja (thai-hyllan igen)
Ris med 10 minuters koktid
som sås brukar jag ha sweete chili sås blandat med creme fraich

Sätt på riset.
Wooka de frysta grönsakerna i 7-8 min (3 för färska) i sesamolja.
Ta lite smör om du behöver mer fett, sesamoljan kan ta över.
Tillsätt kött, vinäger och oyster sause.
Låt fräsa medans du rör ihop såsen.

Schmack - en middag för fyra.

Kommentarer
Postat av: Elin

Wook är ju bara ett modernare namn på pyttipanna!

2011-03-06 @ 10:01:54
Postat av: Mia

Nej nej Elin, där har du fel! Wook är nått annat! Men visst liknar just denna snabbrätten lite av pyttipanna.

2011-03-06 @ 16:16:02
URL: http://wigervardag.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0